11 april 2010

PURE GOLD: Dept 2010 - De Opdracht

Dit laatste kwartaal van 2010 hebben we (...alléén GO2B) een erebaantje:
we gaan de identiteit van het Eindexamen 2010 ontwerpen!

In 2010 studeren in totaal ruim 190 aantal studenten af aan acht verschillende afdelingen, allen natuurlijk ‘Pure Gold’. Door voor dit jaarlijks terugkerende event ontwikkelen we dit kwartaal
een strategie en identiteit voor de academie én de afdelingen.

De academie heeft zijn identiteit, maar ook elke afdeling heeft zijn eigen identiteit. Een complexe situatie. Je gaat een overkoepelende huisstijl ontwikkelen voor de academie, met daarbinnen een soort van sub-identiteit per afdeling, die het eindexamen zal aankondigen.

Hiervoor zal je een strategie en concept moeten ontwikkelen waarbinnen dit idee past, dat zowel de academie een herkenbare identiteit heeft, alsook de verschillende afdelingen.
Nadat je een algemeen concept hebt ontwikkeld wordt dit uitgewerkt in verschillende onderdelen:

- overkoepelend concept voor het eindexamen
- de uitnodiging voor de tentoonstelling
- de acht posters voor de tentoonstelling
- de advertentie(s) voor de tentoonstelling
- de email-uitnodiging voor de tentoonstelling


En nu komt het: het wordt allemaal straks ECHT gedrukt bij een drukkerij ! Ook dit proces gaan we van dichtbij meemaken op de drukkerij met een kleine workshop. We gaan allemaal naar de drukker, die ons gaat uitleggen hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

Maar... Niet alles kan uiteindeijk worden gedrukt. Om te bepalen wat er wordt gedrukt, gaan we een presentatie geven voor een jury, met St. Joost directeur Jules van de Vijver als voorzitter. Die jury kiest het winnend ontwerp, wat dus uiteindelijk gedrukt gaat worden en de officiële eindexamenposters van 2010 wordt.

Je mag zelf weten of je in een team wil werken of alleen wil werken, maar geef het even duidelijk aan. Jullie zullen eenzelfde cijfer / beoordeling krijgen!
De titel die ik heb bedacht: PURE GOLD, mag je gebruiken maar je mag ook een eigen titel bedenkenals dat beter in je concept past. De tekst die gebruikt moet worden, staat op de achterkant. Datum, tijd, locatie staat allemaal vast natuurlijk....

GLOBAAL SCHEMA / PLANNING:

VR 9 04 2010 Algemene intro Toine en Roosje gezamenlijk:
'Logorama' (2009) en 'Viktor & Rolf: Because we're worth it' (2004)


VR 16 04 2010 Eerste ideeën klassikaal bespreken

VR 24 04 2010 Eerste ideeën en schetsen individueel bespreken:
de strategie / het concept /de vorm

DO 29 04 ipv 30 04 2010 Vervolgschetsen bespreken
ZET JE SCHETSEN OP DE BLOG!

VR 7 mei 2010 Vervalt: vakantie

VR 14 mei Vervalt: hemelvaart
De goddelozen zijn v/a 14 u. welkom op de studio in Amsterdam
BEGIN VAN DE WEEK: Alle schetsen op de blog!!!

VR 21 mei 2010
Afronden laatste ontwerpen

VR 28 mei 2010 Bezoek drukker en drukklaar maken ontwerpen
Roosje moet hier EE doen!!! dus kan niet lesgeven.

VR 4 jun 2010 Beoordelingsshow olv Directeur St Joost Jules vd Vijver

VR 8 jun 2010 Het uitgekozen ontwerp gaat naar de drukker

De tekst die je moet gebruiken is per email toegestuurd. Heb je het niet ontvangen? Stuur me even een mailtje.

S
U
C
C
E
S

Geen opmerkingen:

Een reactie posten